Dhal z zielonej fasolki Mung [Przepisy Pełne Prany]

Dhal z fasolki mung

 

Dhal to pożywna potrawka/ zupa przyrządzana w kuchni indyjskiej z różnego rodzaju roślin strączkowych (głównie z soczewicy). Potrawę można podawać do ryżu, warzyw i sałatek, lub jako samodzielne danie.

POTRZEBNE BĘDĄ:

  • 2 garście zielonej fasolki „mung”
  • 4 zgniecione ząbki czosnku
  • starty korzeń imbiru (wielkości kciuka)
  • 1 średniej wielkości czerwona cebula pokrojona w kostkę
  • świeże liście bazylii (do dekoracji potrawy)
  • oliwa z oliwek
  • garam masala
  • kumin (kmin rzymski)
  • oregano
  • kurkuma
  • pieprz czarny
  • pieprz cayenne
  • sos sojowy tamari

 

PRZYGOTOWANIE

  1.  zanurz na noc fasolkę mung w dużej ilości wody
  2.  nagrzej rondelek, dodaj oliwę, czosnek, imbir, cebulę,
  3.  ciągle mieszając dodawaj po dużej szczypcie wszystkich przypraw,
  4.  dołóż odsączoną fasolkę, zalej świeżą wodą i doprowadź do wrzenia,
  5.  zmniejsz ogień i gotuj aż fasolka zmięknie, a całość nabierze gęstej konsystencji,
  6.  na koniec dopraw sosem tamari, podawaj dhal udekorowany świeżą pokrojoną bazylią

 


caret-down caret-up caret-left caret-right

Autorką Anandartykułu jest Anja -  Jogę praktykuje od 11 lat, a regularne zajęcia, warsztaty i odosobnienia prowadzi od 7miu lat. Założyła Sutrę Serca w 2014 roku. Podchodzi do jogi holistycznie czyli całościowo; jej zajęcia inspirowane są filozofią jogi klasycznej (północnej linii jogi). Jest nauczycielką certyfikowaną przez Yoga Alliance (RYT 200) oraz polski MEN.

Fanka kotów, kawy, TEDx'ów oraz MTB czyli kolarstwa górskiego i dobrej muzyki elektronicznej. Enneagramowa Czwórka, urodzona w Zimowe Przesilenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

OD 1 LIPCA przenosimy zajęcia jogi holistycznej ze Stradomskiej na Białą Drogę + zmieniamy też grafik i ceny | szczegóły tu
Hello. Add your message here.