JOGA NIDRA – POGŁĘBIONA RELAKSACJA

MIEJSCE ZAJĘĆ TO UL.BISKUPIA 18 KRAKÓW JOGA CENTRUM

CZWARTKI JOGA NIDRA

godz. 20:30 - 21:30

Joga Centrum BISKUPIA 18 Kraków

prowadzi Anja


WAŻNE - Karnety do Joga Centrum i na Białą Drogę są osobne


Joga Nidra jest systematyczną metodą wywoływania pełnego odprężenia fizycznego, umysłowego i emocjonalnego.

Wywiera niesamowicie transformujący wpływ na osoby jej doświadczające; uwalnia napięcia, głęboko rozluźnia i relaksuje, poszerza świadomość, uzdrawia.

Odnosi się do stanu przytomnej świadomości głębokiego snu, to technika psychicznego snu. Przynosi całkowitą relaksację podczas zachowania stanu całkowitej świadomości. 20-30 minutowa sesja Jogi Nidry jest ekwiwalentem około 3 godzin głębokiego snu. W czasie praktyki można ostatecznie przekształcić swe wzorce myślowe na lepsze. W skrócie można powiedzieć że Joga Nidra to praktyka głęboko relaksacyjna, ale nie tylko, bo Joga Nidra jest techniką Pratyahary* - która należy do zestawu technik medytacji.


*Pratyahara -  to technika wycofania zmysłów; w której zakłócenia umysłu są wygaszane, tak aby umysł mógł odpocząć. Piąty z ośmiostopniowej ścieżki Radża Jogi Patandżalego - autora klasycznego traktatu o Jodze "Jogasutry"


Twórcą Jogi Nidry jest Swami Satyananda Saraswati (Satyananda Yoga/Bihar Yoga). Wyjaśnił Nidrę jako stan umysłu, między jawą a snem, który wywodzi się z dawnych tantrycznych praktyk jogi o nazwie Nyasa, mających na celu poszerzanie świadomości.

PRAKTYKĘ PROWADZI

caret-down caret-up caret-left caret-right
ANJA

Praktykuje regularnie od 11 lat, od 2013 roku prowadzi i organizuje zajęcia, warsztaty, odosobnienia. Przeszła przez wiele systemów jogi. Gdy w końcu trafiła na przekaz linii Satyananda Yoga/Bihar Yoga, było to dla niej objawienie i wiedziała już, że nie musi dalej szukać. Ukończyła z wyróżnieniem 3-letni proces pogłębionych studiów jogi w Europejskiej Akademii Satyananda Yogi. Podróżowała dwukrotnie do Indii Północnych, ostatnio z wizytą w Aszramie w Bihar. Naturalnie więc, praktyka którą prowadzi inspirowana jest tą linią, która należy do systemu jogi klasycznej. Jogę traktuje jako styl życia i system który poszerza świadomość, a nie jako ćwiczenia fizyczne. Pragnie przybliżać ludziom szeroką wiedzę Jogi klasycznej, dlatego założyła bloga; pisze artykuły, nagrywa prowadzone relaksacje i medytacje oraz Jogę Nidrę. Studiowała antropologię kultury na Uniwersytecie Jagiellońskim. Uczyła się też w Latającej Szkole. Jest nauczycielką certyfikowaną przez Yoga Alliance oraz polski MEN (czytaj więcej)

Ludzie czują, że się relaksują, gdy zwalają się w fotelu z filiżanką herbaty lub kawy, drinka lub papierosem, czytając gazetę czy włączając telewizor. Ale to w rzeczywistości jest zaledwie czuciowym odwróceniem uwagi - dywersją sensoryczną. Współczesne badania nad snem wykazały, że takie zachowanie (przez wiele osób postrzegane jako raj na ziemi) bardzo rzadko niwelują oznaki stresu. Prawdziwy relaks to doświadczenie wykraczające daleko poza to wszystko. Dla absolutnego relaksu należy zachować całkowitą świadomość."

~ Swami Satyananda Saraswati ~ twórca Jogi Nidry


KORZYŚCI Z PRAKTYKI JOGI NIDRY:

- uwalnia napięcia, głęboko rozluźnia, odpręża
-zmniejsza niepokój oraz lęki
-niweluje oznaki stresu i wzmacnia odporność na stres
-obniża poziom ciśnienia krwi
-jest systematyczną metodą wywoływania pełnego relaksu fizycznego, umysłowego i emocjonalnego
-jest pomocna przy problemach z bezsennością
-umożliwia świadome przekształcenie swoich wzorców myślowych na lepsze; bardziej pozytywne
-usuwa destrukcyjne nawyki
-uzdrawia na wielu różnych poziomach
-wzmacnia pogodę ducha oraz pozytywność
-daje jasny czysty umysł
-pobudza nieaktywne obszary mózgu - wywołuje efekt przepływu witalnej i mentalnej energii (prany)
-podwyższa witalność
-wzmacnia zdolności koncentracji
-uwalnia uwięzioną energię i traumy
-uwalnia uśpiony potencjał ludzki (geniusz w człowieku)
-ma pozytywny wpływ na psychosomatyczne objawy stanów wysokiego niepokoju (bóle i zawroty głowy, bóle w klatce piersiowej, kołatanie serca, pocenie się, bóle brzucha)

 

"Bardzo dziękuję za zajęcia. Relaks, regeneracja, wyciszenie, harmonia - to było mi potrzebne."

RAFAŁ

"Najlepsza energia, cudowne moce, Anja cudowna jak magiczny pył :) Polecam!"

MARTA

"Zajęcia jogi z Anją w Krakowie – polecam Wam je z całego serca, bo sama doświadczyłam już nie raz zbawiennego wpływu na ciało i emocje podejścia do jogi, którym dzieli się Anja. Ona sama nazywa je ‘holistycznym’ i to chyba dobre słowo, bo zawiera w sobie i uważność, i głęboką otwartość na uczestników zajęć, i czerpanie z prawdziwych korzeni Jogi, i… jej lekkie poczucie humoru, które zawsze wplata w swoje barwne opowieści o tradycji jogi"

KAROLINA

"Jestem z Anią już od 2014 roku i bez względu na to, jaka to jest joga - te zajęcia są wspaniałe, prawdziwe i szczere - ewoluują razem z nią. Anja jest niezwykle otwarta i charyzmatyczna. Czuję się świetnie i odkrywam swoją nową lepszą drogę. Bardzo polecam!"

AGNIESZKA

"Zainspirowana ostatnim spotkaniem tym jak opowiadałaś że Nidrę można robić wszędzie – robię podczas podróży pociągiem. I praktycznie codziennie krótka lub jak mam chwilę to dłuższa po mojej praktyce. Jestem Ci za to bardzo wdzięczna."

ALICJA

"Anja prowadzi świetne zajęcia – w swoim własnym, niepowtarzalnym stylu, każdego uczestnika traktuje z uwagą i troską o jego potrzeby. Niesamowicie relaksujące doświadczenie! Polecam :-)"

ANIA