Bhramari Pranajama otwierająca czakrę Serca. Darmowy PDF do pobrania [PDF]

Medytacja na głębokie odprężenie – Pranajama Bhramari: brzęczący oddech

Bhramari Pranajama - chociaż nazywana pranajamą, jest właściwie praktyką medytacyjną. Nie jest bezpośrednio związana z kontrolowaniem prany, tak jak w innych formach pranajamy.

Potrójne działanie praktyki Bhramari:

  • rozwija głębokie, psychiczne i emocjonalne odprężenie
  • otwiera centrum psychicznego serca - czakrę serca Anahata
  • jest pomocna przy problemach z krążeniem

W pismach, Anahata ośrodek serca jest określany jako "centrum nieprzerwanego, niepokonanego dźwięku", a także jako "jaskinia pszczół". Podczas praktyki Bhramari - dźwięk brzęczenia pszczoły jest wytwarzany i wysyłany w kierunku jego źródła, czyli w kierunku Hridayakasha (przestrzeni psychicznego serca).

Sekwencja:

Bhramari można wykonywać jako osobną, samodzielną praktykę.

Natomiast jeśli masz swoją pełną Sadhanę, wtedy medytację Bhramari wykonuj po asanach i po pranajamach, a przed medytacją (np. przed medytacją Stabilne Ciało) czyli:
- najpierw asany
- potem pranajamy
- Bhramari
- inne medytacje

ŹRÓDŁA

tę praktykę znajdziesz w książkach:

  • "Asana Pranayama Mudra Bandha" Swami Satyananda Saraswati, wyd. Yoga Publications Trust, Munger, Bihar, Indie
  • "Kundalini Tantra" Swami Satyananda Saraswati, wyd. Yoga Publications Trust, Munger, Bihar, Indie
  • "Prana and Pranayama" Swami Niranjanananda Saraswati, wyd. Yoga Publications Trust, Munger, Bihar, Indie

Wydrukuj pdf i powieś w widocznym miejscu np. na lodówce lub nad biurkiem. Codziennie będzie Ci przypominał o praktyce.


 

caret-down caret-up caret-left caret-right

Autorką artykułu + pdf'a jest Anja - Stworzycielka Sūtry. Praktykuje od 2008 roku. Jogę traktuje jako styl życia i system który poszerza świadomość (a nie jako ćwiczenia fizyczne). Obecnie praktykuje w Tradycji Bihar School of Yoga (którą uważa za Objawienie). Więcej o Anji TU


Problem z pobraniem pdf'a?
Napisz do Anji - wyśle pdf mailem


Dodaj komentarz