Medytacja Bhramari otwierająca czakrę Serca. Darmowy PDF do pobrania [PDF]

Medytacja na głębokie odprężenie – Pranajama Bhramari: brzęczący oddech

Bhramari Pranajama - chociaż nazywana pranajamą, jest właściwie praktyką medytacyjną. Nie jest bezpośrednio związana z kontrolowaniem prany, tak jak w innych formach pranajamy.

Potrójne działanie medytacji Bhramari:

  • rozwija głębokie, psychiczne i emocjonalne odprężenie
  • otwiera centrum psychicznego serca - czakrę serca Anahata
  • jest pomocna przy problemach z krążeniem

W pismach, Anahata ośrodek serca jest określany jako "centrum nieprzerwanego, niepokonanego dźwięku", a także jako "jaskinia pszczół". W medytacji Bhramari - dźwięk brzęczenia pszczoły jest wytwarzany i wysyłany w kierunku jego źródła, czyli w kierunku Hridayakasha (przestrzeni psychicznego serca).

Sekwencja:

Medytację Bhramari można wykonywać jako osobną, samodzielną praktykę. Natomiast jeśli masz swoją pełną Sadhanę, wtedy medytację Bhramari wykonuj po asanach i po pranajamach, a przed medytacją (np. przed Kaya Sthairyam medytacją Stabilne Ciało) czyli:
- najpierw asany
- potem pranajamy
- medytacja Bhramari
- inne medytacje

ŹRÓDŁA

tę praktykę znajdziesz w książkach:

  • "Asana Pranayama Mudra Bandha" Swami Satyananda Saraswati, wyd. Yoga Publications Trust, Munger, Bihar, Indie
  • "Kundalini Tantra" Swami Satyananda Saraswati, wyd. Yoga Publications Trust, Munger, Bihar, Indie
  • "Prana and Pranayama" Swami Niranjanananda Saraswati, wyd. Yoga Publications Trust, Munger, Bihar, Indie

Wydrukuj pdf i powieś w widocznym miejscu np. na lodówce lub nad biurkiem. Codziennie będzie Ci przypominał o praktyce.


 

caret-down caret-up caret-left caret-right

Autorką artykułu + pdf'a jest Anja - Praktykuje regularnie od 11 lat, od 2013 roku prowadzi i organizuje zajęcia, warsztaty, odosobnienia. Przeszła przez wiele systemów jogi. Gdy w końcu trafiła na przekaz linii Satyananda Yoga/Bihar Yoga, było to dla niej objawienie i wiedziała już, że nie musi dalej szukać. Ukończyła z wyróżnieniem 3-letni proces pogłębionych studiów jogi w Europejskiej Akademii Satyananda Yogi. Podróżowała dwukrotnie do Indii Północnych, ostatnio z wizytą w Aszramie w Bihar. Naturalnie więc, praktyka którą prowadzi inspirowana jest tą linią, która należy do systemu jogi klasycznej. Jogę traktuje jako styl życia i system który poszerza świadomość, a nie jako ćwiczenia fizyczne. Pragnie przybliżać ludziom szeroką wiedzę Jogi klasycznej, dlatego założyła bloga; pisze artykuły, nagrywa prowadzone relaksacje i medytacje oraz Jogę Nidrę. Studiowała antropologię kultury na Uniwersytecie Jagiellońskim. Uczyła się też w Latającej Szkole. Jest nauczycielką certyfikowaną przez Yoga Alliance oraz polski MEN (czytaj więcej)


Problem z pobraniem pdf'a?
Napisz do Anji - wyśle pdf mailem


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *