Pranajama przygotowawcza w relaksacji – świadomość naturalnego oddechu [AUDIO]

ŚWIADOMOŚĆ NATURALNEGO ODDECHU W SHAVASANIE - W RELAKSACJI

Jest to wspaniała praktyka przygotowawcza do pranajamy, którą możesz praktykować codziennie

Praktykuj dla regeneracji i rozluźnienia:

- zwłaszcza po porannej jogasanie czyli po praktyce asan,
- wieczorem gdy masz trudności z zasypianiem,
- popołudniami gdy czujesz zmęczenie.
Jedyne co potrzebujesz to chwila dla siebie i miejsce gdzie możesz się położyć na plecach.

Świadoma relaksacja jest systematyczną metodą wywoływania pełnego odprężenia fizycznego, umysłowego i emocjonalnego.

Pranajamy harmonizują i odblokowują ciało praniczne, które jest siecią subtelnych kanałów nerwowych przenoszących energię życiową do każdej komórki i organu w ciele. Termin pranajama (pranayama) ogólnie jest definiowany jako „kontrola oddechu”. Chociaż w świetle stosowanych praktyk taka interpretacja może wydawać się poprawna, nie oddaje jednak pełnego znaczenia tego słowa:

PRANA oznacza „energię życiową” lub „siłę życiową”, AYAMA oznacza „rozszerzać”, w związku z czym pranajama jest ekspansją energii życiowej.


NAGRANIE DO OSOBISTEJ PRAKTYKI


 

KORZYŚCI Z TEJ PRAKTYKI:

  • uwalnia napięcia
  • głęboko rozluźnia
  • odpręża
  • zmniejsza niepokój oraz lęki
  • niweluje oznaki stresu i wzmacnia odporność na stres
  • wywołuje efekt przepływu Prany - energii witalnej
  • dodaje witalności
  • wzmacnia zdolności koncentracji
  • i wiele, wiele innych, tutaj wypunktowałam najważniejsze:)


MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Joga zaczyna się od Pranayamy nie od Asany [VIDEO]

 


 

caret-down caret-up caret-left caret-right

Autorką artykułu jest Anja - Stworzycielka Sūtry. Praktykuje od 2008 roku. Jogę traktuje jako styl życia i system który poszerza świadomość (a nie jako ćwiczenia fizyczne). Obecnie praktykuje w Tradycji Bihar School of Yoga (którą uważa za Objawienie). Więcej o Anji TU