CZYM JEST JOGA HOLISTYCZNA?


Kiedy Riszi odkryli naukę hatha jogi nie mieli na myśli terapii jogą. Chociaż joga ma wpływ na leczenie wielu trudno uleczanych i wręcz nieuleczalnych chorób, uważam terapeutyczny efekt jogi za produkt uboczny i przypadkowy.

Głównym celem hatha jogi jest wykreowanie absolutnej równowagi interakcji oraz procesów dwoch sił: pranicznej i mentalnej. Kiedy ta równowaga jest wytworzona, generowane impulsy wywołują obudzenie w szuszumna nadi centralnej siły, która jest odpowiedzialna za obudzenie wyższych centrów ludzkiej świadomości.

Tak więc, prawdziwym celem hatha jogi nie jest budowanie ciała ani doskonalenie zdrowia, ale pobudzanie i budzenie wyższych ośrodków odpowiedzialnych za ewolucję ludzkiej świadomości. Jeśli hatha joga nie jest używana do tego celu, jej prawdziwe znaczenie zostaje utracone.”

- Swami Satyananda Saraswati (Yoga Magazine, Marzec 1980)

CO DAJE REGULARNA PRAKTYKA

  • większą odporność na stres,
  • pozwala nabrać psychicznej odporności co pomaga radzić sobie z wyzwaniami dnia codziennego,
  • otwarcie i rozluźnienie i wzmocnienie ciała oraz poprawę sylwetki,
  • otwarcie płuc i klatki piersiowej zmęczonej (przez co zamkniętej) ciągłą pracą przed biurkiem czy komputerem oraz dotlenienie całego organizmu,
  • rozluźnienie w ciele oraz umyśle,
  • większą pewność siebie i spokój wewnętrzny,
  • skupienie i oczyszczenie umysłu przeciążonego pracą mentalną,
  • dotlenienie mózgu co w konsekwencji powoduje kreatywne, szybsze, bardziej skupione myślenie,
  • zwiększa radość życia i poczucie wewnętrznego szczęścia,
  • zbalansowanie emocji,
  • zwiększa świadomość siebie na różnych poziomach –> fizycznym, mentalnym, emocjonalnym i duchowym,
  • poprawia jakość życia, -pokazuje jaśniej osobisty kierunek do własnego szczęścia i spełnienia pełni potencjału który jest nam dany,
  • daje połączenie ciała umysłu i serca (head heart and hands)

.

DLA KOGO SĄ ZAJĘCIA?

Zajęcia skierowane są do osób które chcą poczuć siebie, być bliżej oddechu, i swojego ciała, oraz procesów jakie w nich zachodzą na wszystkich poziomach – nie tylko tym fizycznym, również mentalnym, oddechowym, emocjonalnym i głębszym... Czyli dla osób które chcą pójść głębiej w praktykę jogi, tzn. poczuć i poszerzyć świadomość na głębsze – bardziej subtelne - poziomy siebie niż tylko ciało fizyczne.

Z CZEGO SKŁADA SIĘ PRAKTYKA?

- mantry
- asany (pozycje jogi; jogasana)
- świadomy oddech i uważność
- mudry (gesty dłoni)
- pranajamy (techniki oddechowe)

- pogłębiona relaksacja
- techniki medytacyjne