Złote mleko [Przepisy Pełne Prany]

 

Złote Mleko (ang. golden milk) jest szczególnie pomocne przy kojeniu bólu i sztywności stawów. Kurkuma to najbardziej leczniczy korzeń dla ludzkiego ciała. Jego zastosowanie jest korzystne dla: narządów wewnętrznych, kręgosłupa i stawów. Napój z kurkumy smaruje stawy i usuwa złogi zwapnieniowe w organizmie. Oczyszcza krew, czyści skórę, pomaga w trawieniu, wyrównuje poziom cukru we krwi.

POTRZEBNE BĘDĄ:

  • 1/8 małej łyżeczki kurkumy
  • 1/4 kubka wody
  • mleko (może być sojowe, migdałowe, ryżowe itp.)
  • 2 małe łyżeczki oleju (migdałowego, lnianego, sezamowego, lub sklarowanego masła - ghee)
  • miód bądź cukier do smaku

PRZYGOTOWANIE

- sproszkowaną kurkumę zalej niewielką ilością wody i gotuj ok. 8 min do uzyskania konsystencji gęstej pasty (jeśli trzeba dolej wody lub gotuj chwilkę dłużej),
- 1,5 łyżeczki pasty zalej gorącym mlekiem z 2 łyżkami oleju, mieszaj aż mleko będzie całkowicie żółte,
- dosłódź do smaku, pij ciepłe

W przypadku problemów z elastycznością kręgosłupa i stawów stosuj złote mleko przez okres miesiąca. Pastę z kurkumy możesz przechowywać do 30 dni w lodówce.


zdjęcie pochodzi z darmowej strony Unsplash


 

caret-down caret-up caret-left caret-right

Autorką artykułu jest Anja - Praktykuje regularnie od 11 lat, od 2013 roku prowadzi i organizuje zajęcia, warsztaty, odosobnienia. Przeszła przez wiele systemów jogi. Gdy w końcu trafiła na przekaz linii Satyananda Yoga/Bihar Yoga, było to dla niej objawienie i wiedziała już, że nie musi dalej szukać. Ukończyła z wyróżnieniem 3-letni proces pogłębionych studiów jogi w Europejskiej Akademii Satyananda Yogi. Podróżowała dwukrotnie do Indii Północnych, ostatnio z wizytą w Aszramie w Bihar. Naturalnie więc, praktyka którą prowadzi inspirowana jest tą linią, która należy do systemu jogi klasycznej. Jogę traktuje jako styl życia i system który poszerza świadomość, a nie jako ćwiczenia fizyczne. Pragnie przybliżać ludziom szeroką wiedzę Jogi klasycznej, dlatego założyła bloga; pisze artykuły, nagrywa prowadzone relaksacje i medytacje oraz Jogę Nidrę. Studiowała antropologię kultury na Uniwersytecie Jagiellońskim. Uczyła się też w Latającej Szkole. Jest nauczycielką certyfikowaną przez Yoga Alliance oraz polski MEN (czytaj więcej)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *